Denne bloggposten er en oppfølging til tidligere artikkel “404 feil – Siden finnes ikke med Google Analytics og Webmaster Tools”. Krever følgelig at du har satt opp filtre som beskrevet i artikkelen og har en feilside med sporingsscriptet til Google Analytics.
Legg gjerne til flere beregninger med e-handelsdata etc. om du har en nettbutikk eller andre beregninger for å få en bedre innsikt og grunnlag for webanalysen. Jeg har i denne rapporten lagt til Transittstoppfrekvens (Bounce Rate) for å se hvor mange som forlater siden etter å ha kommet direkte til en feilside og Gj.sn. tid på nettsted for å kunne sammenligne mot andre segment.
Logg inn i Google Analytics og bruk linken til rapportoppsettet
Bruk filterfeltet under tabellen og skriver inn tittelen du bruker på feilsiden (404). Her brukes: Siden finnes ikke.
1. Sett aktuell sidetittel i filterfeltet
2. “Legg til i oversikten” for å ha rapporten med i oversikten og for å ha innstillingene på plass. Hvis du ikke gjør det, så må du bruke filteret for hver gang du skal se rapporten
Oppsett i ny versjon (v5)
Mye enklere, siden man kan sette opp filtre direkte i rapporten.
Logg inn i Google Analytics og bruk linken til rapportoppsettet