Webtrends Engage 2010, New Orleans

På den årlige konferansen til Webtrends, Engage 2010, var 3 rådgivere fra Arena med for å få faglig påfyll og møte folkene bak produktet. Siden USA har et mer modent marked for webanalyse er det bra å få høre hvordan det fungerer i deres marked og få eksempler på caser og strategier for å lage og optimalisere nettsteder og kampanjer.

Alex Yoder, CEO, Webtrends
Alex Yoder, CEO, Webtrends

Konferansen hadde mange gode og inspirerende foredragsholdere fra USA og England. Det er gøy å høre på et fagpanel ”med mer enn 100 års erfaring på webanalyse” svare på spørsmål innen faget. Kort sagt: Mange nyttige erfaringer som vi tok med oss tilbake til Norge for å hjelpe våre kunder til å bli best mulig på nett.

Topp 3 presentasjoner

Webtrends bruker konferansen til å lansere ny funksjonalitet, neste oppgradering av produktet skjer i juni/august. Noen av nyhetene er et bedre UI, enklere segmentering og bedre støtte for mobile enheter og applikasjoner.

Kultur
Vanskelig å overføre inntrykkene fra turen. ”Who Dat” sier det meste og stemningen i byen var på topp siden laget The Saints skulle være med i Super Bowl – de vant også (dagen etter vi dro). Trodde aldri jeg skulle bli engasjert i amerikansk fotball, men jeg lot meg rive med av stemningen i byen.

Tar du først turen til New Orleans er en fest på Bourbon Street, et besøk på French Market og en tur på Mississippi med hjuldamper obligatorisk.

All ære til Webtrends for godt og profesjonelt gjennomført arrangement. Noen nye kontakter ble det også, så det var absolutt verdt turen.

Konferansen er også omtalt på www.analytics.no – bloggen til Arena Data

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *